Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Provoz:

Nové fotografie:

Fotografie Jiřího Škaldy Fotografie Jiřího Škaldy Fotografie Jiřího Škaldy Fotografie Jiřího Škaldy Fotografie Jiřího Škaldy
nyrany nyrany nyrany nyrany

Grafikon vlakové dopravy 2022/2023 a osudy vlaků do Mnichova

Publikováno 11.12.2022

udalosti-grafikon

Nuda, nuda, šeď, šeď. Tak by se dal ve zkratce charakterizovat nástup nového grafikonu 2022/2023 na trati z Plzně do Domažlic a Furth im Waldu. Nový grafikon nepřináší žádné novinky a prakticky ani žádné posuny časových poloh jednotlivých vlaků. Jedinou větší změnou je dřívější odjezd víkendových osobních vlaků Poběžovice–Holýšov z výchozí stanice. Vlaky vyjíždějí v novém grafikonu o tři minuty dříve, aby následně z neznámého důvodu prostály tuto dobu ve Staňkově. Absence jiných větších změn je ale z jistého úhlu pohledu i benefitem pro cestující, kteří si nemusí zvykat na nové časy odjezdů jejich spojů.

Stejně jako před rokem se tak pojďme podívat spíše do nepříliš vzdálené budoucnosti. V loňském článku k novému grafikonu jsem informoval o úspěchu společnosti Allegra Deutschland v soutěži na provozování dálkových vlaků Praha–Mnichov na německém území od prosince 2023. Během uplynulého roku však došlo k dalšímu vývoji, který situaci opět změnil. Společnost die Länderbahn, dosavadní dopravce vlaků na německém území a neúspěšný uchazeč ve zmíněné soutěži, podala totiž proti výsledku soutěže námitku. Bavorské úřady následně výsledky soutěže zneplatnily a společnost Allegra, dceřinou společnost rakouských ÖBB, vyřadily. Ta se proti tomuto rozhodnutí neodvolala, neboť v případě úspěchu by už tak jako tak neměla dostatek času na zajištění bezproblémového provozu.

Pokračování »

Fotografie Jiřího Škaldy

Publikováno 20.09.2022

Fotografie Jiřího Škaldy

Jak jsem již před časem slíbil, přináším několik záběrů dokumentujících provoz na domažlické trati v prvním desetiletí tohoto století. I když se nejedná o dobu tak vzdálenou, reálie železničního provozu se za uplynulé roky velmi výrazně proměnily a prakticky žádný snímek z té doby již dnes nelze zopakovat. Autorem všech zveřejněných fotografií je Jiří Škalda, fotograf, který se věnuje dokumentaci železničního provozu (nejen) v okolí Plzně dlouhá léta. Ve svém archivu tedy disponuje množstvím snímků zachycujících provoz v té podobě, jakou všichni pamatujeme, ale jakou už nenávratně odvál čas. Výběr těchto cenných záběrů si můžete prohlédnout v odkazované galerii.

Fotografie v galerii »

Aktualizace popisu stanice Nýřany

Publikováno 12.06.2022

zst Nyrany

Po delší době jsem se dokopal k aktualizaci jednoho ze starších textů na webu. Jedná se o popis stanice Nýřany, kde jsem z větší části přepsal původní text a doplnil ho aktuálními fotografiemi jak samotné nýřanské stanice, tak pár záběry z okolních vleček. Hlavní motivací k aktualizaci textu bylo schéma kolejiště a ovládacího pultu staničního zabezpečovacího zařízení, které mi ve formátu PDF poskytl ke zveřejnění jeden ze čtenářů webu. Tento dokument je nyní ozdobou přepracované stránky, určitě to ale nebyl důvod jediný. Nýřanskou stanici, tak jako všechny ostatní stanice a zastávky na trati, čeká v nedaleké budoucnosti kompletní přestavba, a není tedy od věci zachytit o něco kvalitněji než dříve jejich současný stav. Z toho vyplývá, že by bylo záhodno pokračovat s aktualizací textů a obrazové dokumentace i ostatních stanic, žádné konkrétní termíny však v tuto dobu nemohu slíbit. Na co se však těšit můžete je několik dnes již neopakovatelných fotografií z provozu na trati, které pořídil po přelomu tisíciletí jeden z předních fotografů železnice na Plzeňsku.

Popis žst. Nýřany »

© 2007-2023 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.