Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo
oprava_kotle

Provoz:

Nové fotografie:

presmyk presmyk presmyk presmyk
gvd2018 gvd2018 gvd2018 gvd2018 gvd2018

Tříměsíční výluka Plzeň–Vejprnice

Publikováno 28.02.2018

udalosti-vyluka

Z důvodu rekonstrukce přesmyku domažlické trati začíná 1.3.2018 nepřetržitá výluka traťové koleje mezi Plzní-Jižním Předměstím a Vejprnicemi, která potrvá až do 30.5.2018. Dopravce České dráhy zavádí pro toto období na trati 180 výlukový jízdní řád. Mezistátní expresy Praha–Mnichov budou nahrazeny autobusy náhradní dopravy v úseku Rokycany/Plzeň hl.n. – Nýřany. Pro cestující, kteří nevystupují/nenastupují v Plzni budou vypravovány přímé autobusy Rokycany–Nýřany, které objedou Plzeň po dálnici D5 a díky tomu pojedou v časové poloze dle běžného jízdního řádu. Naproti tomu autobusy z Plzně hl.n. do Nýřan budou z plzeňského nádraží odjíždět o 20 minut dříve, než stanovuje běžný jízdní řád, stejně tak v opačném směru přijedou do Plzně zhruba o 20 minut později.

>> Pokračování na stránce Informace, události

Začíná rekonstrukce přesmyku domažlické trati

Publikováno 27.02.2018

Presmyk

V rámci budování třetího tranzitního koridoru (...)–Praha–Plzeň–Cheb dochází postupně i k modernizaci průjezdu plzeňským uzlem. Práce na této rozsáhlé oblasti byly rozděleny do pěti samostatných staveb, z nichž některé již byly dokončeny a další v současné době probíhají. Jednou z těchto staveb je „Uzel Plzeň, 3. stavba - přesmyk domažlické trati“, která řeší rekonstrukci trati 170 na výjezdu z Plzně-Jižního Předměstí směrem na Cheb, ve stísněném prostoru tzv. přesmyku domažlické trati (mimoúrovňové křížení tratí 170, 180 a vlečky „Škodových závodů“). Poprvé se tak dostane i na modernizaci samotné domažlické trati, a to velmi výrazným způsobem. Ačkoliv prvotní plány počítaly s úplným odstraněním mimoúrovňového křížení obou tratí a s následným vedením domažlické trati směrem na Vejprnice zářezem nebo dokonce tunelem, z finančních důvodů bude nakonec přesmyk zachován. Přesto dojde k významným směrovým úpravám a ke zvýšení traťových rychlostí.

>> Pokračování na stránce Rekonstrukce trati

Zvláštní vlaky v roce 2018

Publikováno 15.01.2018

Jak je zvykem na začátku každého roku, i nyní najdete na stránce Zvláštní vlaky aktualizovaný kalendář jízd mimořádných vlaků po trati 180 pro nadcházející rok 2018. Jde vesměs o tradiční akce, které jsou zatím jen orientačně nastíněny. Bližší podrobnosti o každé události budou přidány po jejich zvěřejnění pořadatelem – obvykle nejméně s týdenním předstihem.

Grafikon vlakové dopravy 2017/2018 – dramatické změny

Publikováno 10.12.2017

grafikon

Konec kategorie EC, expresní vrstva v dvouhodinovém taktu, nové spěšné a osobní vlaky, hodinové časové posuny u víkendových spojů, zastávky na znamení nebo úplné projíždění některých zastávek. To jsou hlavní z mnoha změn, které přináší na trať 180 nový grafikon vlakové dopravy pro rok 2018. Pokud jste v předchozích letech nové jízdní řády příliš nestudovali a spoléhali jste se, že případné změny budou jen kosmetické, tentokrát by se takový postup vyplatit nemusel. V následujícím textu se podíváme na nejdůležitější změny v osobní dopravě, které na domažlické trati nastávají s příchodem 10.prosince 2017. Pokud však hledáte konkrétní informace o odjezdech vlaků, prostudujte si přímo jízdní řád pro rok 2018.

>> Pokračování na stránce Informace, události

Unikátní akvadukt u pasečnické odbočky

Publikováno 08.10.2017

akvadukt

Trať 180 se může pochlubit jedním unikátem, který u nás (alespoň podle různých internetových zdrojů) nikde jinde nenajdeme. Jedná se o akvadukt v těsné blízkosti odbočky Pasečnice (také známý podle blízkého rybníku jako akvadukt u Hadrovce), který převádí přes trať vodu náhonu Teplé Bystřice.

Samotný náhon je zajímavým technickým dílem, které přivádí vodu z Teplé Bystřice, pramenící na svazích Čerchova, do Domažlic, tedy z dunajského povodí do povodí Labe. Vznikl již v roce 1571 a sloužil pro pohon šlejfu a mlýnů, k napájení domažlických obranných příkopů a až do minulého století i k zásobování města pitnou vodou. Náhon měří asi 16 km, široký je zhruba 1,5 m a v části své délky se klikatí i podél železniční trati z Domažlic do Furth im Waldu. Když byla tato trať v letech 1860–1861 budována, přeťala v místě pozdější odbočky Pasečnice trasu náhonu hlubokým zářezem. Aby mohl náhon nadále plnit svoji funkci, byl vybudován dřevěný akvadukt i s lávkou pro pěší, který vodu přes zářez a trať převedl.

>> Pokračování na stránce Současnost trati

© 2007-2018 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.