Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Provoz:

Nové fotografie:

prvniStavba prvniStavba prvniStavba prvniStavba
presmyk presmyk presmyk presmyk presmyk

Známe trasování nové trati z Plzně do Chotěšova

Publikováno 26.10.2018

Modernizace trati 180

Již delší dobu je známo, že SŽDC plánuje v rámci modernizace trati 180 výstavbu zcela nové trati z Plzně do Chotěšova (případně až do Stoda), která má zrychlit dálkovou osobní i nákladní dopravu ve směru do Německa. Nedávno se ale na internetu objevilo oznámení o posuzování vlivů 1. stavby modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice na životní prostředí. Tento dokument obsahuje zajímavé konkrétní informace o chystané modernizaci domažlické trati, respektive právě o úseku odb. Nová Hospoda – Stod, který první stavba řeší. Kompletní dokument lze najít zde, následující článek obsahuje stručný přehled aktuální situace okolo připravované modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice a bližší informace o první stavbě, které lze z právě publikovaného dokumentu vyčíst.

>> Pokračování na stránce Rekonstrukce trati

Obrazem: přesmyk domažlické trati po ukončení výluky

Publikováno 08.07.2018

Presmyk

Ve středu 27.června 2018 skončila na trati 180 úvodní výluka zahajující rekonstrukci přesmyku domažlické a chebské trati v Plzni Skvrňanech. Výluka, zavedená 1.března, měla původně trvat tři měsíce, nakonec byla ale prodloužena téměř do konce června. Udávaným důvodem bylo umístění vysokonapěťových kabelů v odlišné poloze, než kterou předpokládala projektová dokumentace. Provoz je nyní obnoven po dočasné přeložce, která umožňuje demolici a částečnou výstavbu nového přemostění trati 170, a po mostním provizoriu, které naopak umožňuje nerušenou stavbu nového přemostění škodovácké vlečky. Dočasné zvýšení nivelity trati spojené s prudším stoupáním z Plzně-Jižního Předměstí i snížení rychlosti na 30 km/h tak učinily tento úsek provozně ještě náročnějším. Následující fotografie zachycují podobu modernizovaného úseku mezi Plzní-Jižním Předměstím a Plzní-Skvrňany na přelomu června a července 2018. Rekonstrukce tříkilometrového úseku zahrnující i zdvoukolejnění trati bude pokračovat až do podzimu 2019.

>> Pokračování na stránce Rekonstrukce trati

Cyklovlaky dopravce GW Train Regio

Publikováno 23.06.2018

Cyklovlaky GW Train

Mimo společnost České dráhy provozoval zatím pravidelnou osobní dopravu na trati 180 jen jediný další dopravce – společnost Regiojet a.s., která v průběhu června a července 2010 vypravovala denně čtyři páry spěšných vlaků mezi Plzní a Domažlicemi. Tento krátký výčet zanedlouho rozšíří společnost GW Train Regio a.s., u níž Plzeňský kraj objednal provoz cyklovlaků směřujících z Plzně do Českého lesa.

>> Pokračování na stránce Informace, události

Tříměsíční výluka Plzeň–Vejprnice

Publikováno 28.02.2018

udalosti-vyluka

Z důvodu rekonstrukce přesmyku domažlické trati začíná 1.3.2018 nepřetržitá výluka traťové koleje mezi Plzní-Jižním Předměstím a Vejprnicemi, která potrvá až do 30.5.2018. Dopravce České dráhy zavádí pro toto období na trati 180 výlukový jízdní řád. Mezistátní expresy Praha–Mnichov budou nahrazeny autobusy náhradní dopravy v úseku Rokycany/Plzeň hl.n. – Nýřany. Pro cestující, kteří nevystupují/nenastupují v Plzni budou vypravovány přímé autobusy Rokycany–Nýřany, které objedou Plzeň po dálnici D5 a díky tomu pojedou v časové poloze dle běžného jízdního řádu. Naproti tomu autobusy z Plzně hl.n. do Nýřan budou z plzeňského nádraží odjíždět o 20 minut dříve, než stanovuje běžný jízdní řád, stejně tak v opačném směru přijedou do Plzně zhruba o 20 minut později.

>> Pokračování na stránce Informace, události

© 2007-2018 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.