Železniční trať 180: Plzeň - Domažlice - Furth im Wald

hlavicka, logo
oprava_kotle

Provoz:

Nové fotografie:

VSOE 2016 VSOE 2016 VSOE 2016
VSOE 2016 VSOE 2016
771 137 771 137 771 137

Grafikon vlakové dopravy 2016/2017

Publikováno 11.12.2016

udalosti-grafikon

V tichosti vstoupil na trati 180 o třetí adventní neděli v platnost grafikon vlakové dopravy pro rok 2017. Není divu, oproti některým změnám v předchozích letech totiž tentokrát nepřináší nový grafikon, platný od 11.12.2016, na domažlickou trať nic nového. Přitom předběžný návrh jízdních řádů, zveřejněný v červnu 2015, obsahoval několik zajímavých přímých spojů Praha-Domažlice, které chtěla na vlastní náklady provozovat společnost Arriva vlaky s.r.o.. Mělo se jednat o vlaky kategorie Ex, které by v úseku Plzeň-Domažlice zastavily pouze v Plzni - Jižním Předměstí a ve stanicích Nýřany, Stod, Holýšov a Staňkov. Jeden pár vlaků měl jezdit denně, další dva vlaky z Prahy do Domažlic a tři vlaky v opačném směru byly porůznu naplánovány na víkend, respektive pátek. Je zřejmé, že tyto víkendové spoje měly cílit nejen na výletníky, ale také na studenty, vracející se na víkend domů z pražských a plzeňských škol. Nakonec však dala společnost přednost lince Praha - České Budějovice - Český Krumlov - Nová Pec, takže se na trati 180 s žádným alternativním dopravcem nesetkáme.

Průjezdy Orient Expressu roku 2016

Aktualizováno 10.10.2016

VSOE

Druhá, podzimní jízda VSOE přes ČR, se uskutečnila tradičně na přelomu září a října. Konkrétně z Prahy přes Plzeň a Domažlice do Furthu a dál směrem na Paříž se vlak vydal v sobotu 1.října. Do Plzně tentokrát dovezlo luxusní vlak „zrychlené eso“ 362 118, v Plzni se pak šestnáctivozové soupravy ujaly „čtyřky“ 754 027 a na přípřeži 754 058 – opět šlo o lokomotivy z týdenní turnusové služby na trati 180. Po dlouhých dvou letech se tedy na Orient expressu objevila lokomotiva v typickém plzeňském modro-bílém nátěru se žlutými blesky a zároveň byl vůbec poprvé v čele vlaku řazen stroj v nepříliš lichotivém schématu studia Najbrt.

>> Pokračování na stránce Zvláštní vlaky

Nýřanské železniční září

Publikováno 3.9.2016

Uhelná dráha

Opět po roce pořádá plzeňský Iron Monument Club rozsáhlou akci spojenou s jízdami četných historických vlaků v okolí Nýřan. Po loňském slavnostním zahájení provozu muzeální dráhy z Nýřan k Diossu (dříve důl Ziegler), ke kterému došlo při současné oslavě 110 let trati Nýřany - Heřmanova Huť, je na víkend 17. a 18.září 2016 naplánován druhý ročník této atraktivní události pro širokou veřejnost. Podobně jako loni budou i tentokrát pendlovat četné historické vlaky zejména z Nýřan k Diossu a do Heřmanovy Huti, v menší míře se ale objeví i na trati 180 v úsecích Plzeň-Nýřany a Nýřany-Holýšov. O vozbu vlaků se budou starat parní lokomotiva 475.111 „šlechtična“, historický motorový vůz řady M 131.1 „Hurvínek“, dieselová lokomotiva/y „prasátko“ a zřejmě i parní průmyslová lokomotiva CS 400, znovuzprovozněná již na loňskou akci, kdy se však potýkala s jistými technickými problémy. Návštěvníci se mohou těšit i na řadu dalších doprovodných akcí, například na výstavu lokomotiv IMC, ČD Cargo a ČD, na modelové kolejiště či výstavu autoveteránů a hasičské techniky, nebo třeba na expozici o historii dolu Ziegler a společnosti Dioss. Podrobné informace najdete na webu IMC Plzeň nebo přímo v letáku s programem a jízdními řády.

Průjezdy Orient Expressu roku 2016

Publikováno 15.5.2016

VSOE

První z průjezdů Venice Simplon-Orient-Expressu po trati 180 v roce 2016 se uskutečnil v sobotu 14. května. Do čela sedmnáctivozového vlaku se tentokrát postavily stroje právě zařazené do domažlického turnusu, tedy lokomotivy 754 074 a 066. Dvojče lokomotiv vyrazilo ve 14 hodin z Domažlic do Plzně, na hlavním nádraží převzalo Orient Express od „esa“ 363 054 a následně ho dovezlo až do německého Furthu, odkud vlak dále pokračoval do Paříže a Londýna. Před inkriminovanou sobotou to dlouho vypadalo, že v čele vlaku by se mohlo premiérově objevit kompletně zeleno-šedé dvojče strojů 754 074 a 063. Druhý jmenovaný „brejlovec“ byl však v pátek 13.května vystřídán v turnusové službě právě „rudým ďáblem“, takže finální dvojice lokomotiv byla nakonec shodná jako předchozí rok v říjnu, jen jejich pořadí v čele vlaku bylo obrácené.

>> Pokračování na stránce Zvláštní vlaky

© 2007-2017 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.