Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Provoz:

Nové fotografie:

presmyk presmyk presmyk presmyk presmyk
presmyk presmyk presmyk presmyk

Obrazem: přesmyk domažlické trati po ukončení výluky

Publikováno 08.07.2018

Presmyk

Ve středu 27.června 2018 skončila na trati 180 úvodní výluka zahajující rekonstrukci přesmyku domažlické a chebské trati v Plzni Skvrňanech. Výluka, zavedená 1.března, měla původně trvat tři měsíce, nakonec byla ale prodloužena téměř do konce června. Udávaným důvodem bylo umístění vysokonapěťových kabelů v odlišné poloze, než kterou předpokládala projektová dokumentace. Provoz je nyní obnoven po dočasné přeložce, která umožňuje demolici a částečnou výstavbu nového přemostění trati 170, a po mostním provizoriu, které naopak umožňuje nerušenou stavbu nového přemostění škodovácké vlečky. Dočasné zvýšení nivelity trati spojené s prudším stoupáním z Plzně-Jižního Předměstí i snížení rychlosti na 30 km/h tak učinily tento úsek provozně ještě náročnějším. Následující fotografie zachycují podobu modernizovaného úseku mezi Plzní-Jižním Předměstím a Plzní-Skvrňany na přelomu června a července 2018. Rekonstrukce tříkilometrového úseku zahrnující i zdvoukolejnění trati bude pokračovat až do podzimu 2019.

>> Pokračování na stránce Rekonstrukce trati

Cyklovlaky dopravce GW Train Regio

Publikováno 23.06.2018

Cyklovlaky GW Train

Mimo společnost České dráhy provozoval zatím pravidelnou osobní dopravu na trati 180 jen jediný další dopravce – společnost Regiojet a.s., která v průběhu června a července 2010 vypravovala denně čtyři páry spěšných vlaků mezi Plzní a Domažlicemi. Tento krátký výčet zanedlouho rozšíří společnost GW Train Regio a.s., u níž Plzeňský kraj objednal provoz cyklovlaků směřujících z Plzně do Českého lesa.

>> Pokračování na stránce Informace, události

Tříměsíční výluka Plzeň–Vejprnice

Publikováno 28.02.2018

udalosti-vyluka

Z důvodu rekonstrukce přesmyku domažlické trati začíná 1.3.2018 nepřetržitá výluka traťové koleje mezi Plzní-Jižním Předměstím a Vejprnicemi, která potrvá až do 30.5.2018. Dopravce České dráhy zavádí pro toto období na trati 180 výlukový jízdní řád. Mezistátní expresy Praha–Mnichov budou nahrazeny autobusy náhradní dopravy v úseku Rokycany/Plzeň hl.n. – Nýřany. Pro cestující, kteří nevystupují/nenastupují v Plzni budou vypravovány přímé autobusy Rokycany–Nýřany, které objedou Plzeň po dálnici D5 a díky tomu pojedou v časové poloze dle běžného jízdního řádu. Naproti tomu autobusy z Plzně hl.n. do Nýřan budou z plzeňského nádraží odjíždět o 20 minut dříve, než stanovuje běžný jízdní řád, stejně tak v opačném směru přijedou do Plzně zhruba o 20 minut později.

>> Pokračování na stránce Informace, události

Začíná rekonstrukce přesmyku domažlické trati

Publikováno 27.02.2018

Presmyk

V rámci budování třetího tranzitního koridoru (...)–Praha–Plzeň–Cheb dochází postupně i k modernizaci průjezdu plzeňským uzlem. Práce na této rozsáhlé oblasti byly rozděleny do pěti samostatných staveb, z nichž některé již byly dokončeny a další v současné době probíhají. Jednou z těchto staveb je „Uzel Plzeň, 3. stavba - přesmyk domažlické trati“, která řeší rekonstrukci trati 170 na výjezdu z Plzně-Jižního Předměstí směrem na Cheb, ve stísněném prostoru tzv. přesmyku domažlické trati (mimoúrovňové křížení tratí 170, 180 a vlečky „Škodových závodů“). Poprvé se tak dostane i na modernizaci samotné domažlické trati, a to velmi výrazným způsobem. Ačkoliv prvotní plány počítaly s úplným odstraněním mimoúrovňového křížení obou tratí a s následným vedením domažlické trati směrem na Vejprnice zářezem nebo dokonce tunelem, z finančních důvodů bude nakonec přesmyk zachován. Přesto dojde k významným směrovým úpravám a ke zvýšení traťových rychlostí.

>> Pokračování na stránce Rekonstrukce trati

© 2007-2018 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.