Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Aktuality

Rok: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007

Grafikon vlakové dopravy 2016/2017

Publikováno 11.12.2016

udalosti-grafikon

V tichosti vstoupil na trati 180 o třetí adventní neděli v platnost grafikon vlakové dopravy pro rok 2017. Není divu, oproti některým změnám v předchozích letech totiž tentokrát nepřináší nový grafikon, platný od 11.12.2016, na domažlickou trať nic nového. Přitom předběžný návrh jízdních řádů, zveřejněný v červnu 2015, obsahoval několik zajímavých přímých spojů Praha-Domažlice, které chtěla na vlastní náklady provozovat společnost Arriva vlaky s.r.o.. Mělo se jednat o vlaky kategorie Ex, které by v úseku Plzeň-Domažlice zastavily pouze v Plzni - Jižním Předměstí a ve stanicích Nýřany, Stod, Holýšov a Staňkov. Jeden pár vlaků měl jezdit denně, další dva vlaky z Prahy do Domažlic a tři vlaky v opačném směru byly porůznu naplánovány na víkend, respektive pátek. Je zřejmé, že tyto víkendové spoje měly cílit nejen na výletníky, ale také na studenty, vracející se na víkend domů z pražských a plzeňských škol. Nakonec však dala společnost přednost lince Praha - České Budějovice - Český Krumlov - Nová Pec, takže se na trati 180 s žádným alternativním dopravcem nesetkáme.

K tomuto článku nebyly zatím vloženy žádné komentáře.

Nový komentrář:     Jméno:

Pro uložení komentáře je třeba vyplnit jméno i vlastní text a odpovědět na kontrolní otázku. Nevhodné příspěvky mohou být smazány!

Kontrolní otázka (ochrana proti spamu): Jaké je hlavní město ČR?

Čmelák znovu na trati

Publikováno 22.03.2016

udalosti-cmelak

V souvislosti s pokračující rekonstrukcí stanice Plzeň hl.n. se 29.února 2016 vrátil z Českých Budějovic do Plzně „čmelák“ 771 137 ČD Cargo, který zde stejně jako v předchozích dvou letech slouží na přetazích nákladních vlaků vyžádaných výlukami zejména na pražském zhlaví stanice. Pouze výjimečně bývá tento zástupce dosluhující lokomotivní řady nasazován v okolí Plzně také do traťové služby, přičemž pokud nejde o výpomoc jinému neschopnému stroji, pak se jedná o nasazení na trati 180, kde je však omezován nedostatečným výkonem pro pokračující úsek trati z Domažlic a zejména absencí přechodnosti přes hraniční přechod Česká Kubice - Furth im Wald.

Poprvé se „čmelák“ 771 137 ukázal na trati Plzeň-Domažlice 5.listopadu 2014, v loňském roce to byly dvě jízdy - 16.července a 17.září, a k zatím poslednímu nasazení došlo v pondělí 21.března 2016, kdy podobně jako v předchozích případech odvezl do Domažlic ucelenku automobilů Nex 48330. Z Domažlic do Furthu pokračovala s vlakem dvojice „catrů“ 753 772 a 771, zatímco „čmelák“ se vrátil do Plzně na přípřeži Mn 87701. Jeho nasazení závisí vždy na momentální provozní situaci, takže byť pravděpodobně setrvá v Plzni ještě delší dobu a mnozí by si jeho nasazení v traťové službě přáli, nelze jeho další výskyt na trati 180 jakkoliv předvídat.

771 137 771 137 771 137

Rok: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007

© 2007-2024 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.