Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Aktuality

Rok: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007

Grafikon vlakové dopravy 2018/2019 – adié VSOE?

Publikováno 8.12.2018

udalosti-grafikon

Po velkých změnách v dálkové i regionální osobní dopravě, které na trati 180 zavedl minulý grafikon pro rok 2018, patří ten nadcházející – pro rok 2019 – k těm klidnějším, které žádné zásadní změny na trati Plzeň – Domažlice – Furth im Wald nepřináší. Časy odjezdů osobních vlaků se posouvají pouze minimálně, o jednotky minut, a to především v blízkosti Domažlic. U Plzně, kde jsou časové polohy více svázány s provozem na okolních tratích, zůstávají vesměs beze změny. Další změny jsou spíše technického rázu. Patří mezi ně přečíslování spěšného vlaku 1859 – v novém grafikonu bude veden pod číslem 1839. V jízdním řádu lze nalézt také zcela nový vlak 7435 z Domažlic do Plzně, při bližším pohledu však vyjde najevo, že jde v podstatě o víkendovou verzi vlaku 7425, který je veden jen v pracovní dny a odjíždí z Domažlic o dvě minuty déle kvůli čekání na příjezd protijedoucího vlaku z Plzně, jedoucího rovněž jen v pracovní dny. Ke dvěma změnám dochází i u loni nově zavedených projížděných zastávek. Osobní vlak 7420 nově o víkendu zastaví v Dolní Kamenici, zatímco vlak 7425 přestane stavět v zastávce Milavče. Přestože jsou tedy změny v novém grafikonu komorního charakteru, vyplatí se do nového jízdního řádu, vstupujícího v platnost 9.prosince 2018, pro kontrolu nahlédnout.

Nový grafikon přichází i s jednou změnou, která se nijak netýká běžných cestujících, je ale zásadní pro fanoušky železnice; V příštím roce již nemá být po trati 180 veden slavný Venice Simplon-Orient-Express. Tento vlak se poprvé na domažlickou trať podíval v roce 2007, kdy ho z tradiční trasy přes Cheb vyhnala stavba třetího tranzitního koridoru. Od té doby projížděl s populární přípřeží lokomotiv řady 754 trasu Plzeň – Furth im Wald dvakrát až třikrát ročně (kromě tří odklonů zaviněných výlukou na domažlické trati), a to i poté, kdy byly koridorizační práce na trati Plzeň–Cheb ukončeny. V grafikonu pro rok 2019 je však tento vlak opět veden po trati 170 přes hraniční přechod Cheb–Schirnding, což je pro dopravce, kterým jsou České dráhy, díky elektrizaci trati provozně výhodnější. Neznamená to nutně, že se VSOE na trať 180 už nepodívá, pokud se tak ale stane, bude to, jak se zdá, spíše dílem náhody při případné výluce na trati do Chebu.

Cyklovlaky dopravce GW Train Regio

Publikováno 23.06.2018

Cyklovlaky GW Train

Mimo společnost České dráhy provozoval zatím pravidelnou osobní dopravu na trati 180 jen jediný další dopravce – společnost Regiojet a.s., která v průběhu června a července 2010 vypravovala denně čtyři páry spěšných vlaků mezi Plzní a Domažlicemi. Tento krátký výčet zanedlouho rozšíří společnost GW Train Regio a.s., u níž Plzeňský kraj objednal provoz cyklovlaků směřujících z Plzně do Českého lesa.

Cyklovlaky budou vypravovány každou sobotu od 16.června do 29.září 2018. Výchozí stanicí je Plzeň, cílovou pak Bělá nad Radbuzou, kam se vlak dostane přes Svojšín a Bor po tratích 170, 178 a 184. Zpět do Plzně bude pokračovat přes Poběžovice a Staňkov, tedy po tratích 184, 182 a závěrečný úsek ze Staňkova do Plzně právě po domažlické trati 180. Na trati 180 zastaví vlak v několika stanicích a zastávkách a mohou ho tedy využít i běžní cestující. Drobnou komplikací je pro dopravce prodloužení výluky Plzeň–Vejprnice do 27.června. Z tohoto důvodu je cyklovlak první dvě soboty odkloněn zpět přes Bor a Svojšín, a po trati 180 začne být veden až od 30.června.

Ve vlaku, sestaveném z motorového vozu řady 628.2 a přívěsného vozu pro kola, platí tarif dopravce GW Train Regio. Využít lze též speciální nabídky uvedené u jízdního řádu vlaku. Jak uvedl hejtman Plzeňského kraje, Josef Bernard, kraj uhradí náklady v maximální výši 440 tisíc korun a podobný sezónní provoz cyklovlaků je plánován i do dalších let.

K tomuto článku nebyly zatím vloženy žádné komentáře.

Nový komentrář:     Jméno:

Pro uložení komentáře je třeba vyplnit jméno i vlastní text a odpovědět na kontrolní otázku. Nevhodné příspěvky mohou být smazány!

Kontrolní otázka (ochrana proti spamu): Jaké je hlavní město ČR?

Tříměsíční výluka Plzeň–Vejprnice

Publikováno 28.02.2018

udalosti-vyluka

Z důvodu rekonstrukce přesmyku domažlické trati začíná 1.3.2018 nepřetržitá výluka traťové koleje mezi Plzní-Jižním Předměstím a Vejprnicemi, která potrvá až do 30.5.2018. Dopravce České dráhy zavádí pro toto období na trati 180 výlukový jízdní řád. Mezistátní expresy Praha–Mnichov budou nahrazeny autobusy náhradní dopravy v úseku Rokycany/Plzeň hl.n. – Nýřany. Pro cestující, kteří nevystupují/nenastupují v Plzni budou vypravovány přímé autobusy Rokycany–Nýřany, které objedou Plzeň po dálnici D5 a díky tomu pojedou v časové poloze dle běžného jízdního řádu. Naproti tomu autobusy z Plzně hl.n. do Nýřan budou z plzeňského nádraží odjíždět o 20 minut dříve, než stanovuje běžný jízdní řád, stejně tak v opačném směru přijedou do Plzně zhruba o 20 minut později.

Většina osobních vlaků bude nahrazena autobusy náhradní dopravy v úseku Plzeň hl.n. – Vejprnice, přičemž budou vypravovány dva spoje – jeden přímý spoj z Plzně do Vejprnic, bez obsluhy zastávek Plzeň–Jižní Předměstí a Plzeň-Skvrňany, a druhý zastávkový spoj, který vyjede z Plzně o několik minut dříve (v opačném směru přijede do Plzně o několik minut později) a cestou obslouží všechny zastávky v řečeném úseku. Vlaky jezdící pravidelně pouze v úseku Plzeň–Nýřany budou nahrazeny autobusy v celé trase. V úseku Vejprnice–Domažlice jsou vlaky vedeny podle běžného jízdního řádu, po dobu výluky lze nicméně očekávat větší množství vlaků klasické stavby namísto běžně nasazovaných „žraloků“. Veškeré podrobnosti o náhradní dopravě organizovné po dobu výluky najdete v níže odkazovaných výlukových jízdních řádech nebo přímo na webu ČD.

Výlukový jízdní řád expresních vlaků
Výlukový jízdní řád osobních vlaků

Rok: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007

© 2007-2024 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.