Datum | Název akce | Trasa vlaku | Složení soupravy | Poznámka |
---|---|---|---|---|
10.8.–11.8.2019 | Chodské slavnosti | Plzeň–Domažlice a okolí Domažlic (Klenčí p. Č., Kdyně, Č. Kubice, Staňkov) | parní lokomotiva 475.111 IMC | Již proběhlo |
17.8.2019 | Chodovar expres | Plzeň–Staňkov–(Poběžovice – Chodová Planá) a zpět | 749, osobní vozy, bistrovůz | Již proběhlo |
28.9.2019 | Nýřanské železniční září | tratě v okolí Nýřan | parní lokomotiva 313.902 IMC | Již proběhlo |
Jediný průjezd Orient Expressu přes ČR je naplánován na 12.říjen 2019. Podle zatím dostupných informací bude ale vlak trasován přes Cheb a nepojede tedy po trati 180 přes Domažlice! |
Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
Publikováno 23.12.2014
Vlivem nedostatku času jsem během roku 2014 nepřispěl na web žádnou fotografií z parních jízd po trati 180, napravuji to tedy nyní souhrnným článkem za celý rok. Téměř všechny parní vlaky, zavedené během roku na domažlické trati, byly tradičně vedeny plzeňskou ,,šlechtičnou" 475.111, vzorně opatrovanou jejím vlastníkem - Iron Monument Clubem, a jen jednou šlo o jiný stroj Českých drah.
Poprvé se ,,šlechtična" předvedla na trati v květnu, během oslav Slavností svobody, kdy v rámci hvězdicových jízd v okolí Plzně zavítala také do Stoda. Následovala 13.června neveřejná školní jízda z Plzně do Staňkova a dále po místní dráze 182 do Horšovského Týna, kam se tímto lokomotiva 475.111 podívala vůbec poprvé. Během zpáteční cesty proběhlo v Holýšově za asistence teleskopického manipulátoru zbrojení uhlí dodaného místním sponzorem. Další akcí už byly tradiční srpnové Chodské slavnosti v Domažlicích a souběžné oslavy Skolení draka v německém Furht im Wald. Stejně jako v předchozích letech odvezla ,,šlechtična" po oba víkendové dny 9. a 10.8. několik vlaků mezi oběma slavícími městy. Vlivem výlukových činností na tratích 183 a 160 musel Iron Monument Club během roku zrušit parní jízdy, které byly právě na tyto tratě naplánovány. Pro vykompenzování odřeknutých jízd byla krátce po Chodských slavnostech na neděli 17.srpna poněkud narychlo zorganizována parní jízda do Holýšova, kde mimo jiné opět proběhlo dozbrojení uhlí.
Jen jednou se v roce 2014 převedla na trati 180 jiná parní lokomotiva, než stroj 475.111 IMC. Stalo se tak 27.září na oslavy Dne železnice. Za centrum těchto oslav v Plzeňském kraji byl zvolen Horšovský Týn a hlavním lákadlem se kvůli neschopnosti původně plánované 310.072 stala lokomotiva 354.195 Českých drah. Jízdy se sice konaly na trati 182, ale parní vlak během nich dvakrát zavítal i do Staňkova, jakožto odbočné stanice této dráhy z hlavní trati, a samozřejmě se po trati 180 konal návoz a odvoz historických vozidel pro oslavy. Na závěr roku bývají už tradičně vypravovány parní mikulášské vlaky a ani rok 2014 nebyl výjimkou. Na domažlické trati se o mikulášský vlak 7.prosince postarala opět ,,šlechtična" 475.111 spolu s motorovou T211.042. Oba stroje dorazily se soupravou vlaku do Nýřan, odkud pak ,,prasátko" vyráželo do Heřmanovy Hutě, zatímco ,,šlechtična" si zajela až do Holýšova na ,,tradiční" zbrojení uhlí.
Publikováno 9.6.2014, aktualizováno 8.10.2014
Na rozdíl od loňska, kdy během všech tří průjezdů VSOE po trati 180 panovalo nestálé zamračené počasí a já osobně jsem nepořídil ani jeden nasvícený snímek, provázelo letošní první průjezd Orient expressu 7.června 2014 ideální počasí, totiž slunce zářící na obloze bez jediného mráčku. Vlak projel úsekem Plzeň-Domažlice-Furth im Wald s asi půlhodinovým zpožděním, které údajně nabral v Rokycanech při čekání na povolení k průjezdu jednokolejným úsekem Rokycany-Chrást u Plzně, kde probíhá další etapa výstavby třetího tranzitního železničního koridoru. Orient express byl tentokrát na trati 180 svěřen dvojici lokomotiv 754 057 a přípřežní 754 019, tedy kombinaci strojů, která se na tomto vlaku předvedla poprvé.
Druhý a pro rok 2014 poslední odjezd Orient Expressu z Prahy do Paříže se uskutečnil v sobotu 4.října. Bez jakýchkoliv problémů a dokonce bez zpoždění projel po trati 180 vedený lokomotivami 754 019 jako vlakovou a 754 027 jako přípřežní. Opět šlo tedy o premiéru takové kombinace strojů, navíc ,,brejlovec" 754 027 se na vedení VSOE podílel teprve podruhé - poprvé to bylo při úplně prvním průjezdu VSOE po trati 180 21.dubna 2007 spolu se strojem 754 058.
K tomuto článku nebyly zatím vloženy žádné komentáře.
Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
© 2007-2024 Tomáš Richtr
Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.