Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Obecná diskuse

Následující >  |  Na konec >>

<< Na začátek  |  < Předchozí

Strana 1/12

9.4.2021 18:35

Hans

Zajímavé je ale jedna věc. Úsek Brno Přerov je na 200km/h projektován. Pak jestli mají v plánu to rozbourat a dělat VRT. To je dost divné. Dále je kombinace tzn např úsek Brno Břeclav. Tam je plánován úsek jak nad 200km/h tak malý úsek nad tuhle rychlost. Tak se i uvažovalo o do mazlíčkem západním rameni. Dále i v západním světě je obvykle, že ne každý úsek vrt je nad 200km/h. To je třeba ve Švýcarsku, Rakousku a tak

9.4.2021 20:41

Luboš

Zajímavá debata- ale plán SŽ začít stavět v roce 2035 VRT je pouze sci-fi sen. Věřte, nebo ne, ale do roku 2100 se žádná VRT v ČR určitě konat nebude, když ani za 20 let slibů SŽ + stát nedokázali postavit pitomý tunel z Prahy do Berouna. Takže zabývat se VRT je v této době a ještě do toho montovat trať Plzeň - Domažlice jako VRT, která je pro Němce vesnickou lokálkou s mezinárodním rychlíkem, který jezdí podle plotu a čas od času do Mnichova nedojede vůbec, zbytečné.

9.4.2021 20:45

Standa

Spíš se bojím,že bude prázdná kasa a VRT z Prahy na sever má být stavěna 2025-2028,aby se nestavělo tzv.za každou cenu i s tím,že se ostatní projekty odloží,což by odnesla právě a asi jediná domažlická trať v úseku Stod-Domažlice.

10.4.2021 12:35

Hans

Je strašně moc projektů, ze kterých případně vybírat. To co chrání domažlickou trať z pohledu investic, je ta, že je to stavěno na mezinárodních dohodách a to se hůře zastavuje - jedině, kdyby Němci řekli, že oni taky už nechtějí...
Je to v procesu, vyčleněné peníze by na stavby měly bejt, tak uvidíme.

11.4.2021 10:50

Petr Dobrovolný

Určitě je lepší mít trať na 200 km/h do 10 let než trať na 320 Km/h za 30-50 let. My jsme malá země, takže ty VRT z rychlostí nad 300 Km/h se dost přeceňují. Ty vlaky stejně budou mít stanice, takže je otázka jestli kromě VRT Praha - Brno se ty vlaky vůbec budou mít čas na tu rychlost 320 km/h rozjet. (Taky musí brzdit)

Kdyby se od začátku budovaly koridory na 160 až 200 km/h bez propadů rychlosti, tak nám to bohatě stačí.

Škoda, že se tak odbyla rekonstrukce trati Beroun - Ejpovický tunel. Kdyby se postavil tunel Praha - Beroun na 200, tratě z Berouna do Plzně a z Plzně do Domažlic se udělaly také na 200 Km/h bez propadů rychlosti, tak to bohatě stačí....

12.4.2021 15:47

Standa

https://www.youtube.com/watch?v=bmeqXVQ4bGE
Je to z loňska,hovoří se i o domažlické trati cca v 7-8.minutě.

13.4.2021 8:28

Hans

Když se zvolil postup v devadesátých letech tzv. optimalizace trati na 160km/h, nikdo netušil, pokud se tomu více nevěnoval, že někde se bude jezdit 100, někde dokonce 80-90 (např Blansko u Brna...)i po modernizaci. Jen někde se dosahuje plných 160km/h, někde k tomu jsou nutné vozy s naklápěcí skříní. Když už ale projekty byly realizovány, tak na otázku proč jsou tyhle propady i na koridorových tratích, odpověď byla : " Kdyby se stavělo na 160km/h, bylo by to o jiných cifrách.."
S velkou mediální slávou se začalo mluvit o tunelech a vybraných úsecích na Č. Budějovice, kde se řeklo - budou další pilotní úseky na 200km/h. Najednou - to je informace z předminulého týdne, že budou rádi, když dosáhnou 180km/h, protože navýšení ceny projektu při 200km/h se nezdá investorovi stavby.
Takže vidíte sami, jak je to relativní a uvidíme, jak dále bude pokračovat modernizace tratí na vyšší rychlosti než 160km/h

16.4.2021 14:03

Hans

Tak nejsou problémy jen finance a domluva mezi SRN a ČR. Avšak to, co se hodně řeší při jiných stavbách - tedy odvolání dotčených skupin
Tady je jedno : https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-deska/Uzemni-rozhodnuti-%E2%80%93-Modernizace-trati-Plzen-%E2%80%93-Dom

16.4.2021 16:29

Standa

Má pravdu - hlavně ta filmová studia celého světa by se měla k tomu vyjádřit,protože ten chudák přijde kvůli drátům o ten pohled a pravděpodobný zisk za filmování na jeho pozemku.Co si chudáci počnou,když chtějí filmovat zrovna u něho koleje bez elektřiny,takže kvůli potřebám filmařů by to mělo zůstat tak,jak to je.
A pak ty krávy na krokovém napětí...,plivání na zem je také nebezpečné...
Jojo,lidská blbost nemá mezí a čím vyšší vzdělání,tím i vyšší blbost.
Musím dát tohlelaughting,protože jsem se už delší dobu takhle nezasmál.

16.4.2021 17:02

Hans

No, má to blbý. A to ho to zasahuje okrajově. To až začnou s výkupy pozemků, kde bude stát novostavba domažlické trati...Bude to zajímavé.
Já se přiznám, že okolí Babylónu je opravdu hezké. Vůbec by mě ani nenapadlo, že někdo se bude odvolávat právě kvůli optimalizaci trati. To už by mě vadil spíše plánovaný obchvat Babylóna, kde se vykácí dost původního lesa a původní silnici rovněž zanechají. Navíc to bude na náspu. Ale to je kapitolou pro jiné.

VeselýSmějící seRozpačitýSmutnýRozzlobený

Nový příspěvek:     Jméno:

Pro uložení příspěvku je třeba vyplnit jméno i vlastní text a odpovědět na kontrolní otázku. Nevhodné příspěvky mohou být smazány!

Kontrolní otázka (ochrana proti spamu): Jaké je hlavní město ČR?

© 2007-2021 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.