Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Informace a události

Zobrazit články z roku: | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |

Cyklovlaky dopravce GW Train Regio

Publikováno 23.06.2018

Cyklovlaky GW Train

Mimo společnost České dráhy provozoval zatím pravidelnou osobní dopravu na trati 180 jen jediný další dopravce – společnost Regiojet a.s., která v průběhu června a července 2010 vypravovala denně čtyři páry spěšných vlaků mezi Plzní a Domažlicemi. Tento krátký výčet zanedlouho rozšíří společnost GW Train Regio a.s., u níž Plzeňský kraj objednal provoz cyklovlaků směřujících z Plzně do Českého lesa.

Cyklovlaky budou vypravovány každou sobotu od 16.června do 29.září 2018. Výchozí stanicí je Plzeň, cílovou pak Bělá nad Radbuzou, kam se vlak dostane přes Svojšín a Bor po tratích 170, 178 a 184. Zpět do Plzně bude pokračovat přes Poběžovice a Staňkov, tedy po tratích 184, 182 a závěrečný úsek ze Staňkova do Plzně právě po domažlické trati 180. Na trati 180 zastaví vlak v několika stanicích a zastávkách a mohou ho tedy využít i běžní cestující. Drobnou komplikací je pro dopravce prodloužení výluky Plzeň–Vejprnice do 27.června. Z tohoto důvodu je cyklovlak první dvě soboty odkloněn zpět přes Bor a Svojšín, a po trati 180 začne být veden až od 30.června.

Ve vlaku, sestaveném z motorového vozu řady 628.2 a přívěsného vozu pro kola, platí tarif dopravce GW Train Regio. Využít lze též speciální nabídky uvedené u jízdního řádu vlaku. Jak uvedl hejtman Plzeňského kraje, Josef Bernard, kraj uhradí náklady v maximální výši 440 tisíc korun a podobný sezónní provoz cyklovlaků je plánován i do dalších let.

Tříměsíční výluka Plzeň–Vejprnice

Publikováno 28.02.2018

udalosti-vyluka

Z důvodu rekonstrukce přesmyku domažlické trati začíná 1.3.2018 nepřetržitá výluka traťové koleje mezi Plzní-Jižním Předměstím a Vejprnicemi, která potrvá až do 30.5.2018. Dopravce České dráhy zavádí pro toto období na trati 180 výlukový jízdní řád. Mezistátní expresy Praha–Mnichov budou nahrazeny autobusy náhradní dopravy v úseku Rokycany/Plzeň hl.n. – Nýřany. Pro cestující, kteří nevystupují/nenastupují v Plzni budou vypravovány přímé autobusy Rokycany–Nýřany, které objedou Plzeň po dálnici D5 a díky tomu pojedou v časové poloze dle běžného jízdního řádu. Naproti tomu autobusy z Plzně hl.n. do Nýřan budou z plzeňského nádraží odjíždět o 20 minut dříve, než stanovuje běžný jízdní řád, stejně tak v opačném směru přijedou do Plzně zhruba o 20 minut později.

Většina osobních vlaků bude nahrazena autobusy náhradní dopravy v úseku Plzeň hl.n. – Vejprnice, přičemž budou vypravovány dva spoje – jeden přímý spoj z Plzně do Vejprnic, bez obsluhy zastávek Plzeň–Jižní Předměstí a Plzeň-Skvrňany, a druhý zastávkový spoj, který vyjede z Plzně o několik minut dříve (v opačném směru přijede do Plzně o několik minut později) a cestou obslouží všechny zastávky v řečeném úseku. Vlaky jezdící pravidelně pouze v úseku Plzeň–Nýřany budou nahrazeny autobusy v celé trase. V úseku Vejprnice–Domažlice jsou vlaky vedeny podle běžného jízdního řádu, po dobu výluky lze nicméně očekávat větší množství vlaků klasické stavby namísto běžně nasazovaných „žraloků“. Veškeré podrobnosti o náhradní dopravě organizovné po dobu výluky najdete v níže odkazovaných výlukových jízdních řádech nebo přímo na webu ČD.

Výlukový jízdní řád expresních vlaků
Výlukový jízdní řád osobních vlaků

Skrýt komentáře k článku (0)

K tomuto článku zatím nebyly napsány žádné komentáře.

Nový komentrář:     Jméno:

Upozornění: Pro uložení komentáře je třeba vyplnit jméno i vlastní text a odpovědět na kontrolní otázku. Nevhodné příspěvky mohou být smazány!

Kontrolní otázka (ochrana proti spamu): 8 + 8 =

Zobrazit články z roku: | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |

© 2007-2018 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.