Železniční trať 180: Plzeň – Domažlice – Furth im Wald

hlavicka, logo

Kalendář jízd zvláštních vlaků na trati 180 pro rok 2018

DatumNázev akceTrasa vlakuSložení soupravyPoznámka
10.8.–11.8.2019Chodské slavnostiPlzeň–Domažlice a okolí Domažlic
(Klenčí p. Č., Kdyně, Č. Kubice, Staňkov)
parní lokomotiva 475.111 IMCJiž proběhlo
17.8.2019Chodovar expresPlzeň–Staňkov–(Poběžovice – Chodová Planá) a zpět749, osobní vozy, bistrovůzJiž proběhlo
28.9.2019Nýřanské železniční zářítratě v okolí Nýřanparní lokomotiva 313.902 IMCJiž proběhlo
Jediný průjezd Orient Expressu přes ČR je naplánován na 12.říjen 2019. Podle zatím dostupných informací bude ale vlak trasován přes Cheb a nepojede tedy po trati 180 přes Domažlice!

Fotografie z uplynulých jízd

Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |

Průjezdy Orient Expressu roku 2015

Publikováno 6.12.2015

Na rok 2015 byly naplánovány dva průjezdy Venice Simplon-Orient-Expressu přes naši republiku a tedy i přes trať 180. Bohužel v termínu prvního průjezdu, 23.května, probíhala na navazující německé trati v úseku Furth im Wald – Kothmaißling nepřetržitá výluka, kvůli které byl VSOE veden z Plzně odklonovou trasou přes Cheb a Schirnding. Shodou okolností však probíhala výluka i na odklonové trati 170, konkrétně ve dvoukolejném úseku Lipová u Chebu - Cheb. Na rozdíl od trati v Německu zde však byl Orient Expressu průjezd umožněn, a to během mimořádného půlhodinového přerušení výluky v 1. traťové koleji, přičemž ale napájení troleje zůstalo vypnuto. Lokomotiva 363 064, která vezla vlak celou cestu z Prahy, musela tedy v dotčeném úseku dostat přípřežní dieselovou lokomotivu, a tou se stal čmelák 770 001, uchovávaný Českými drahami jako muzejní vozidlo. Tím se tedy i tato jízda stala atraktivním cílem několika fotografů.

Druhý plánovaný průjezd po trati z Plzně do Domažlic a dále do Německa, v sobotu 3.října, už proběhl bez omezení. Vzhledem k tomu, že se na podzim roku 2014 částečně rozpadla plzeňská flotila ,,bleskových brejlovců" a naopak přišly do plzeňského depa některé jiné stroje téže řady, představily se v čele vlaku premiérově lokomotivy 754 066 (v červeném retro nátěru) a 754 074 (v zeleno-šedém schématu). Obě lokomotivy byl před akcí důkladně umyty a v čele sedmnácti-vozového vlaku tak doslova zazářily.

VSOE 2015 VSOE 2015

Otevření muzeální dráhy Nýřany-Dioss

Publikováno 6.12.2015

V půlce září roku 2015 byla jízdami pro širokou veřejnost slavnostně otevřena muzeální dráha z Nýřan k podniku Dioss a.s, nazývaná členy klubu IMC Plzeň také Uhelná dráha. To proto, že má připomínat historii svoji, i mnoha dalších a obvykle již neexistujících normálně-rozchodných i úzkorozchodných drah v okolí Nýřan, které svého času sloužily ke svážení černého uhlí těženého v mnoha hlubinných šachtách takzvané nýřanské pánve. Muzeální dráha vznikla obnovením bývalé trati k dolu Ziegler (dnes areál podniku Dioss a.s.) a více informací o tom, co jejímu otevření předcházelo, najdete v článku Vznik muzeální dráhy Dioss Nýřany.

Dvoudenní akce, uspořádaná o víkendu 12. a 13.září, byla pojata opravdu velkoryse. Mimo otevření muzeální dráhy se slavilo také 95.výročí osobní dopravy na trati Nýřany - Heřmanova Huť a některé nostalgické vlaky zamířily i na hlavní trať 180, takže z Nýřan vyrážely během víkendu zvláštní vlaky do mnoha směrů - k Diossu, do Heřmanovi Hutě, do Plzně a do Domažlic, a po vlečce bývalého dolu Krimich II. také do Tlučné. O vozbu vlaků se postaralo několik převážně historických hnacích vozidel. Především to byly stroje vlastněné IMC Plzeň, tedy parní lokomotiva 475.111 a ,,prasátko" 701 463 (T211.042?), vzácným hostem byl ,,Hurvínek" M131.1513 společnosti LOKO-MOTIV z Chomutova i s přípojným vozem BDlm, a flotilu doplňovala ,,prasátka" 701 748 a 703 521. Jednou z hlavních atrakcí mělo být také představení druhé znovuzprovozněné parní lokomotivy klubu IMC - průmyslové tendrovky CS 400 výrobního čísla 3627. Práce na lokomotivě byly dokončeny těsně před akcí a provozuschopný stroj se předvedl v čele prvního nostalgického vlaku z Nýřan do Heřmanovy Hutě, jištěný však dvěma ,,prasátky". Jištění bylo určitě namístě, neboť se při prvním zatopení projevily ještě některé nedostatky a netěsnosti, kvůli nímž musela lokomotiva CS 400 zůstat po zbytek víkendu odstavena v Nýřanech.

Velkým tahákem pro návštěvníky byl v sobotu také den otevřených dveří v cíli muzeální dráhy - v podniku Dioss a.s.. Mimo to se uskutečnila řada dalších doprovodných akcí v Nýřanech, Heřmanově Huti i dalším místech na trase nostalgických vlaků, šlo například o výstavu lokomotiv nebo hasičské techniky, jízdy historického autobusu, různá hudební vystoupení a další. Počasí pořadatelům po oba víkendové dny přálo a celkově měla akce velmi vysokou návštěvnost, tak jak si tato významná a rozsáhlá událost jistě zasloužila.

Uhelna draha Uhelna draha Uhelna draha Uhelna draha Uhelna draha Uhelna draha Uhelna draha

Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |

© 2007-2024 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.