Železniční trať 180: Plzeň - Domažlice - Furth im Wald

hlavicka, logo
oprava_kotle

Kalendář jízd zvláštních vlaků na trati 180 pro rok 2017

DatumNázev akceTrasa vlakuSložení soupravyPoznámka
27.5.2017Orient Express(Benátky-Praha) - Plzeň - Furth im Wald - (Paříž/Londýn)2x754, historické vozy VSOEJiž proběhlo
12.8.-13.8.2017Chodské slavnosti - Skolení drakaPlzeň-Domažlice,
Domažlice - Furth im Wald a zpět,
Domažlice-Plzeň
475.111 IMC PlzeňJiž proběhlo
19.8.2017Chodovar expresPlzeň-Staňkov-(Poběžovice - Chodová Planá) a zpět742/754, osobní vozy, bistrovůzJiž proběhlo
7.10.-8.10.2017Nýřanský železniční říjenPlzeň-Nýřany-Dioss475.111 a další lokomotivy IMC PlzeňAkce zrušena
14.10.2017Orient Express(Benátky-Praha) - Plzeň - Furth im Wald - (Paříž/Londýn)2x754, historické vozy VSOEJiž proběhlo

Fotografie z uplynulých jízd

Zobrazit články z roku: | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |

Průjezdy Orient Expressu roku 2016

Publikováno 15.5.2016, aktualizováno 10.10.2016

První z průjezdů Venice Simplon-Orient-Expressu po trati 180 v roce 2016 se uskutečnil v sobotu 14. května. Do čela sedmnáctivozového vlaku se tentokrát postavily stroje právě zařazené do domažlického turnusu, tedy lokomotivy 754 074 a 066. Dvojče lokomotiv vyrazilo ve 14 hodin z Domažlic do Plzně, na hlavním nádraží převzalo Orient Express od „esa“ 363 054 a následně ho dovezlo až do německého Furthu, odkud vlak pokračoval dál do Paříže a Londýna. Před inkriminovanou sobotou to dlouho vypadalo, že v čele vlaku by se mohlo premiérově objevit kompletně zeleno-šedé dvojče strojů 754 074 a 063. Druhý jmenovaný „brejlovec“ byl však v pátek 13.května vystřídán v turnusové službě právě „rudým ďáblem“, takže finální dvojice lokomotiv byla nakonec shodná jako předchozí rok v říjnu, jen jejich pořadí v čele vlaku bylo obrácené.

Druhá, podzimní jízda VSOE přes ČR, se uskutečnila tradičně na přelomu září a října. Konkrétně z Prahy přes Plzeň a Domažlice do Furthu a dál směrem na Paříž se vlak vydal v sobotu 1.října. Do Plzně tentokrát dovezlo luxusní vlak „zrychlené eso“ 362 118, v Plzni se pak šestnáctivozové soupravy ujaly „čtyřky“ 754 027 a na přípřeži 754 058 – opět šlo o lokomotivy z týdenní turnusové služby na trati 180. Po dlouhých dvou letech se tedy na Orient expressu objevila lokomotiva v typickém plzeňském modro-bílém nátěru se žlutými blesky a zároveň byl vůbec poprvé v čele vlaku řazen stroj v nepříliš lichotivém schématu studia Najbrt.

VSOE 2016 VSOE 2016 VSOE 2016 VSOE 2016 VSOE 2016

Skrýt komentáře k článku (0)

K tomuto článku zatím nebyly napsány žádné komentáře.

Nový komentrář:     Jméno:

Upozornění: Pro uložení komentáře je třeba vyplnit jméno i vlastní text a odpovědět na kontrolní otázku. Nevhodné příspěvky mohou být smazány!

Kontrolní otázka (ochrana proti spamu): 1 + 0 =

Zobrazit články z roku: | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |

© 2007-2017 Tomáš Richtr

Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.